
მოდით ვისაუბროთ თანამედროვე ტექნოლოგიებზე. მოდით წავიდეთ!
რუსეთში ელექტრომობილების მიმართ ინტერესი დადებით დინამიკას აჩვენებს. ერთის მხრივ, ისინი განიხილება როგორც თანამედროვე მოწყობილობები ბორბლებზე მრავალი უნიკალური ფუნქციით, რომელთა განხორციელება შეუძლებელია შიდა წვის ძრავების გამოყენებით. მეორე მხრივ, მძღოლები ასევე შეშფოთებულნი არიან გარემოსდაცვითი ასპექტებით.
ელექტრო მანქანები ფაქტობრივად ნაკლებად აბინძურებენ ატმოსფეროს თავისი გამონაბოლქვით, რაც დადებითად მოქმედებს გარემოზე. თუმცა, არ შეიძლება ითქვას, რომ ისინი სრულიად ეკოლოგიურად სუფთაა იმ მანქანებთან შედარებით, რომლებიც წიაღისეულ საწვავს იყენებენ. მიუხედავად მათი უპირატესობებისა, გასათვალისწინებელია, რომ ელექტროტრანსპორტსაც აქვს თავისი ნაკლოვანებები და გავლენას ახდენს გარემოზე, თუმცა ნაკლებად.
ამრიგად, ელექტრომობილების განვითარება და გავრცელება, სავარაუდოდ, ითვალისწინებს როგორც მათ ინოვაციურ შესაძლებლობებს, ასევე გარემოსდაცვით გავლენას.
ელექტროძრავები უზრუნველყოფს სუფთა ჰაერს
ელექტრო მანქანების მთავარი გარემოსდაცვითი სარგებელი არის ის, რომ მათ არ აქვთ გამოსაბოლქვი სისტემა, რომლის გარეშეც შიდა წვის ძრავები ვერ იმუშავებენ. მაყუჩიდან არ ისმის ხმაურიანი ძრავა და არც მანქანის უკანა ნაწილში დამონტაჟებული მაყუჩი. რაც უფრო მეტი ელექტრომობილი ჩაანაცვლებს ტრადიციულ წიაღისეულ საწვავზე დაფუძნებულ მანქანებს, ქალაქებში ჰაერი უფრო სუფთა ხდება.
CO2 ემისიის შემცირება გრძელდება
ნახშირორჟანგი (CO₂) საშიში ქიმიური ნივთიერებაა, რომელიც ზედმეტად უხვი გახდა დედამიწის ატმოსფეროში ინდუსტრიული რევოლუციის დაწყების შემდეგ. პლანეტის არსებობის ადრეულ ეპოქაში ეს გაზი მის გარშემო ერთგვარ გარსს ქმნიდა. თუმცა, CAR4RU-მ აღმოაჩინა, რომ ფოტოსინთეზის წყალობით, მისი კონცენტრაცია მაღალი მნიშვნელობიდან დღევანდელ 0,04%-მდე შემცირდა.
თუმცა, გლობალურმა მოტორიზაციამ და ტყეების დაუნდობელმა განადგურებამ საპირისპირო პროცესი გამოიწვია, რამაც მრავალი წლის განმავლობაში გააუარესა სიტუაცია. მიუხედავად ყველა სირთულისა და უარყოფითი შედეგებისა, ელექტროძრავებიდან CO₂ გამონაბოლქვი კვლავ მნიშვნელოვნად დაბალია. თუმცა, ისინი არ აღწევენ ნულოვან დონეს, როგორც ეს მოგვიანებით იქნება განხილული ტექსტში.
ეკოლოგიური მასალები მანქანებისთვის
გარემოსდაცვითი ინიციატივების მზარდი აქცენტით, ელექტრო მანქანების მწარმოებლებმა დაიწყეს მანქანების ინტერიერისთვის მასალების არჩევანის გადახედვა. ეს მოიცავს ისეთ ნივთებს, როგორიცაა სავარძლები, კარის ბარათები და დაფები — ისინი ცდილობენ გახადონ ისინი რაც შეიძლება ეკოლოგიურად კეთილგანწყობილი, გამოიყენონ გადამუშავებული მასალები ან ის, რაც მომავალში შეიძლება გადამუშავდეს. მაგალითად, BMW აღნიშნავს, რომ i3-ის ნაწილების დაახლოებით 95% იქნება ხელახლა გამოყენებადი. ამ ელექტრომობილის წარმოების პროცესი ასევე ამცირებს წიაღისეული წყაროებიდან მოპოვებული რესურსების გამოყენებას განახლებადი რესურსების სასარგებლოდ.

ბატარეის წარმოება საზიანოა გარემოსთვის
ერთის მხრივ, ელექტრო სატრანსპორტო საშუალების გამოყენების სრულ ციკლთან დაკავშირებული ემისიები ზოგადად უფრო დაბალია, ვიდრე საშუალო წვის ძრავის სატრანსპორტო საშუალების ემისიები, თუნდაც ელექტროენერგიის წარმოებისა და მოხმარების გათვალისწინებით. მეორე მხრივ, არ უნდა დავივიწყოთ საჯაროდ აღიარებული აზრი: თანამედროვე ბატარეების შექმნის პროცესი სერიოზულ ეკოლოგიურ საფრთხეს წარმოადგენს. არგენტინის ეროვნული ლაბორატორიის მიერ ჩატარებულმა კვლევამ აჩვენა, რომ ელექტრომობილის წარმოების გარემოსდაცვითი კვალი მნიშვნელოვნად აღემატება მის ბენზინზე მომუშავე კოლეგას. თუმცა, თუ გავითვალისწინებთ ექსპლუატაციის მთელ პერიოდს, როგორც უკვე აღვნიშნეთ, სიტუაცია მკვეთრად იცვლება.
ელექტრო ენერგია ყოველთვის არ არის ეკოლოგიურად სუფთა
როდესაც ადამიანები საუბრობენ ელექტრო მანქანებზე, როგორც ტრანსპორტირებაზე წიაღისეული საწვავის გარეშე, ეს განცხადება ნაწილობრივ მართალია. მნიშვნელოვანია გავითვალისწინოთ ზუსტად როგორ იწარმოება ელექტროენერგია. ერთის მხრივ, არის ქარი და მზის ელექტროსადგურები, რომლებიც არ აზიანებენ გარემოს და არ გამოყოფენ მავნე გამონაბოლქვს. მეორეს მხრივ, ასეთი წყაროები ყველგან არ გამოიყენება სხვადასხვა ტიპის საწვავის და ბირთვული რეაქტორები ხშირად გამოიყენება ენერგიად. ძნელია შეაფასო ეს წყაროები, როგორც ეკოლოგიურად სუფთა. ამ ნიუანსების გათვალისწინებითაც კი, ელექტრომობილები კვლავ ეკოლოგიურად უფრო კეთილგანწყობილია, ვიდრე ბენზინის ან დიზელის მანქანები.
იშვიათი დედამიწის მინერალების ამოწურვა
საბოლოო ჯამში, უნდა აღინიშნოს, რომ ელექტრომობილებს გააჩნიათ სხვადასხვა ტიპის ელექტროგადამცემები. ყველაზე თანამედროვე მოდელების შესაქმნელად გამოიყენება იშვიათი დედამიწის ელემენტები, რომელთა წყაროები უკიდურესად შეზღუდულია. გარდა ამისა, მათი მოპოვება მნიშვნელოვან გავლენას ახდენს გარემოზე და პასუხისმგებლობა ამ ეკოლოგიურ ტვირთზე ეკისრება ელექტრომობილების მწარმოებლებს. თუმცა, ყველა კომპანია არ ცდილობს მაქსიმალურად გაზარდოს თავისი ელექტროძრავების ეფექტურობა და საიმედოობა, ამიტომ ბევრი მიიჩნევს, რომ პრობლემა საკმარისად სერიოზული არ არის. თუმცა, ამის მიუხედავად, ის არსებობს და ეს არის რეალობა, რომელსაც უნდა გავითვალისწინოთ.
როგორც ვხედავთ, ელექტრომობილებს აქვთ დადებითი და უარყოფითი მხარეები. ჩვენს სამყაროში ამ მომენტში შეუძლებელია შექმნა რაღაც სრულიად ეკოლოგიურად სუფთა. მაგრამ ყველა სიახლე ჯერ კიდევ წინ არის!