
ფერწერა
მანქანის საღებავით დაფარვა არა მხოლოდ მას ესთეტიკურ იერს ანიჭებს, არამედ სხეულის საიმედო დაცვას ჟანგისაგან. თანამედროვე პროფესიონალური შეღებვის სერვისები გთავაზობთ მრავალფეროვან ვარიანტს და უზრუნველყოფს მაღალ ხარისხს, როგორც საღებავის მასალის ცალკეული უბნების აღდგენისას, ასევე ავტომობილზე საფარის სრულად გამოყენებისას.
შეღებვისთვის მანქანის მომზადების პროცესი მოითხოვს ყველა ეტაპის მკაცრ დაცვას, რათა უზრუნველყოს მაღალი ხარისხის და გამძლე საფარი. შეღებვის სახეობიდან გამომდინარე — იქნება ეს ნაწილობრივი შეღებვა (ერთი ნაწილი), ადგილზე შეღებვა (ნაკაწრის ან ჩიპის ნიღაბი) თუ სრული (მთელი მანქანის შეღებვა) — ასევე ნაწილების მდგომარეობაზე (ახალი საფარის გარეშე ან უკვე შეღებილი ქარხანაში), მოქმედებების თანმიმდევრობა და ტექნოლოგია ფერწერა შეიძლება განსხვავდებოდეს. მიუხედავად ამ განსხვავებებისა, შესრულების ბრძანება იგივე რჩება:
-სარეცხი;
— ჟანგის მოცილება;
— პუტი;
— ნაწილების წებოვნება დამცავი გარსით პრაიმინგის წინ;
-შეფუთვა;
-პრაიმერის ტიპის შერჩევა;
— გაშრობა;
— მატინგი;
— მანქანის აფეთქება შეკუმშული ჰაერით;
— ნაწილების დაცვა, რომელთა შეღებვაც შეუძლებელია;
-ფერწერა;
— გაპრიალება.
როგორც ვნახეთ, პროცესი საკმაოდ ხანგრძლივი და მტკივნეულია. ამიტომ, ყურადღებით უნდა მიჰყვეთ ყველა პუნქტს, თუ თქვენი მანქანა უცნობ მექანიკოსს ანდეთ.
მანქანების შეღებვასთან დაკავშირებული ნებისმიერი სამუშაო მოითხოვს მაღალკვალიფიციურ და მნიშვნელოვან გამოცდილებას ავტომღებავისგან.
საშუალოდ რუსეთში მომსახურების ფასი შეიძლება განსხვავდებოდეს 2 ათასიდან ცალკეულ ნაწილზე და 200 ათასამდე მაღალი ხარისხის მასალებით სრული შეღებვისთვის (20,6 — 2067 $).

ფერწერის სახეები
ახლა დროა გადავიდეთ ფერწერის სამუშაოების ტიპების ანალიზზე.
პნევმატური ან ჰაერი. ეს მეთოდი გულისხმობს საჰაერო სპრეის იარაღის გამოყენებას. ამ მეთოდის უპირატესობა მისი მრავალფეროვნებაა: ის შესაფერისია სხვადასხვა ტიპის საღებავებისთვის. დაბალი წნევის შესხურება წარმოქმნის ძალიან თხელ ფენას, რომელიც უზრუნველყოფს მაღალხარისხიან შეღებვას კომპლექსურ ნაწილებზეც კი არათანაბარი და მოხრილი ზედაპირით.
მთავარი უარყოფითი ხარისხი არის საღებავის მნიშვნელოვანი მოხმარება, რადგან დაბალი წნევის გამო, შესხურებული მასალის ნაწილი არ აღწევს ზედაპირს, მაგრამ შეიძლება უბრალოდ ჰაერში დარჩეს და ირგვლივ დასახლდეს.
უჰაერო ფერწერა. ეს მეთოდი გულისხმობს სპრეის იარაღის გამოყენებას, რომელიც ქმნის მაღალ წნევას ტუმბოს მეშვეობით. ამავდროულად, შეღებვის მასალის კვების სიჩქარე მნიშვნელოვნად აღემატება ჰაერის მეთოდს.
ხელით მხატვრობა. ეს პროცესი ხორციელდება ფუნჯის გამოყენებით, რომლითაც ოსტატი იწურავს ჩიპებს და ნაკაწრებს. აქ შეგიძლიათ გამოიყენოთ მაღალი წებოვნების მქონე სპეციალური საღებავები, რომელთა გაშრობას დიდი დრო სჭირდება და ზიანის უფრო ეფექტურად „დალუქვას“ უწყობს ხელს.
ფხვნილის საფარი რთული პროცესია, რომელიც მოითხოვს სპეციალიზებული, იზოლირებული საფარის ჯიხურის გამოყენებას დახვეწილი აღჭურვილობით.

ფხვნილის საფარის უარყოფითი მხარე მოიცავს შემდეგს:
— ინდივიდუალური ფერების შექმნის შეუძლებლობა. არჩევანი შემოიფარგლება მზა ჩრდილებით პალიტრიდან, მაგრამ მწარმოებლებს აქვთ ძალიან მრავალფეროვანი დიაპაზონი, ამიტომ შესაფერისი ფერის ვერ პოვნის შანსი მინიმუმამდეა დაყვანილი.
— არ არის უნივერსალურად ხელმისაწვდომი. ყველა რეგიონს უკვე არ აქვს სერვის ცენტრები, რომლებიც აღჭურვილია ამ ტექნოლოგიისთვის საჭირო აღჭურვილობით.
— ცალკეული ნაწილების შეღებვის შეზღუდვები მინიმალური საფარის ფენის გამო, რომელიც არის 35 მიკრონი.

სტილები
მარგალიტისფერი საფარი. გამოყენება ხდება სამ ფენად, რაც ქმნის "ქამელეონის" ეფექტს.
მქრქალი დასრულება. მიიღწევა საბოლოო მქრქალი ლაქის გამოყენებით.
სარკის შეღებვა "ვერცხლის" ან "ოქრო". ამრეკლავი ეფექტის მისაღწევად გამოიყენება ოთხი ფენა: საღებავის ორი ფენა და ლაქის ორი ფენა (შავი ძირი, საბაზისო ფერი, გამჭვირვალე ლაქი და დასასრული გამჭვირვალე ლაქი).
ნახატი "კანდი". ეს ტექნიკა მოიცავს საღებავის გარეცხვას და იმავე ფერის სხვადასხვა ჩრდილის რვა ფენას, მუქიდან ყველაზე ღიამდე.
ნახატი «Plasty dip». ეს არის არა მხოლოდ უნიკალური დიზაინის შექმნა, არამედ თხევადი რეზინის საფუძველზე დამცავი საფარი, რომელიც ძალიან გამძლეა. ამ მეთოდის გამოყენებით შეგიძლიათ გააცნობიეროთ მრავალი სპეციალური ეფექტი — ზედაპირი შეიძლება იყოს პრიალა ან მქრქალი, მარგალიტის, მეტალის ან ქამელეონის ეფექტით.
ფლუორესცენტური ფერწერა. ის ანათებს სიბნელეში და მზის სხივების ზემოქმედებისას ფერებს ცვლის ნათელ ფერებში.
საჰაერო ფუნჯი. ეს არ არის მხოლოდ ფერწერა — ეს არის სრულფასოვანი დიზაინის პროექტი უნიკალური დიზაინით და სხვადასხვა სპეციალური ეფექტებით.
თერმოქრომული ფერწერა. ის წააგავს აეროგრამებს, მაგრამ დიზაინი ჩნდება მხოლოდ მანქანის გაცხელებულ ადგილებში, სპეციალური სითბოს მგრძნობიარე საღებავის გამოყენებით.

ვინილი თუ პოლიურეთანი — რა განსხვავებაა?
ვინილის ფილმი არის სტანდარტული გამჭვირვალე მასალა, დაახლოებით 100 მიკრონი (0,1 მმ) სისქით, რომელიც ხშირად გამოიყენება მანქანების შესაფუთად.
ის ეფექტურად იცავს მცირე ნაკაწრებისგან, ტოტებისგან, ქვიშისგან და უყურადღებო რეცხვის შედეგად გამოწვეული დაზიანებისგან.
თუმცა მას აქვს უარყოფითი მხარეებიც: მზის კაშკაშა შუქზე სწრაფად კარგავს ფერს და ქიმიური რეაგენტებისგან ყვითლდება.
ვინილის შეფუთვა ასევე შეიძლება იყოს მქრქალი, რაც სტილის ელემენტს მატებს. მაგრამ გასათვალისწინებელია, რომ თუ ნაკაწრი ან პატარა ჩიპი გამოჩნდება, მოგიწევთ ხელახლა წებოთ მთელი ტერიტორია, ან მოგიწევთ გარეგნობის გაუარესება.
პოლიურეთანის ფილმს (ზოგჯერ ურეთანს უწოდებენ) აქვს მაღალი სიმტკიცე, ჩვეულებრივ აქვს სისქე დაახლოებით 150 მიკრონი, მაგრამ შეიძლება მიაღწიოს 300 მიკრონს.
ის ეფექტურად იცავს დიდი ჩიპებისა და ღრმა ნაკაწრებისგან, რაც უფრო შესაფერისია მძღოლებისთვის, ვიდრე ვინილის სახვევი.
პოლიურეთანი საშუალებას აძლევს ულტრაიისფერ სხივებს გაიაროს, რაც გამორიცხავს მთელი მანქანის შეფუთვის საჭიროებას იმავე ჩრდილის შესანარჩუნებლად. გარსით დასრულებული და სხეულის დაუცველი ნაწილები ერთნაირი ფერით გამოიყურება მრავალწლიანი გამოყენების შემდეგაც კი.