რა ელის საავტომობილო ინდუსტრიას 2025 წელს?

11.11.2024

ამ პოსტში ჩვენ განვიხილავთ ავტოინდუსტრიის რამდენიმე სფეროს, რომლებიც ცვლილებებს განიცდიან მომავალ წელს.

ეკონომიკა

გლობალური კრიზისი ავტო ინდუსტრიაში

ბოლო რამდენიმე თვის განმავლობაში ცნობილი გახდა, რომ უმსხვილესი საავტომობილო კომპანიები მიმართავენ სერიოზულ დანაზოგებს, პერსონალის შემცირებას და ქარხნების დახურვას.

მაგალითად, ცნობილია, რომ Nissan-მა სექტემბრის კვარტალში თავისი სამუშაო ძალის 6% შეამცირა. დირექტორმა მაკოდო უჩიტამ კომპანიის მენეჯმენტის ხელფასების შემცირებაზეც ისაუბრა.

Audi-ს მოგება რეკორდულ დაბალ დონეზე დაეცა. კომპანიამ შემოსავალი 91%-ით შეამცირა. შემზარავი ცვლილებები დათვლილია 2023-2024 წლების მე-3 კვარტლის წლიურ პერიოდში. გერმანული საავტომობილო კონცერნი დაახლოებით 4,5 ათასი მუშის გათავისუფლებას აპირებს.

ანალოგიურად შემცირდა სხვა კომპანიის მოგების დონეც.

გერმანიის კომპანიებმა — BMW-მ წინა 2023 წელთან შედარებით 16% დაკარგა. კონცერნმა წარმოების მოცულობა 541 ათას ერთეულამდე შეამცირა.

Stellantis Corporation (იტალიურ-ამერიკული კომპანია, რომელიც აერთიანებს Fiat-Chrysler-სა და Peugeot-Citroen-ს) განიცდის ცვლილებებს — კომპანიის აქციები დაეცა 41%-ით, შემოსავალი დაეცა 33 მილიარდ ევრომდე, გაყიდვები შემცირდა 20%-ით.

გაფიცვები გერმანიაში

ერთ-ერთი აქცია ოსნაბრიუკში გაიმართა, სადაც ყველაზე დიდი რისკის ზონაში მდებარე კომპანიაა განთავსებული. ღონისძიებას, რომელიც ორგანიზებას უწევს პროფკავშირ IG Metall-ს, 250 ადამიანი დაესწრო. მათ შეუერთდნენ BMW-ს და ავტომობილების კომპონენტების უმსხვილესი გერმანული მწარმოებლის Bosch-ის მუშები, რომლებიც ასევე განიცდიან სირთულეებს მის პროდუქტებზე მოთხოვნის შემცირების გამო.

ფოლკსვაგენის მენეჯმენტის გადაწყვეტილების ფონზე დახუროს მინიმუმ სამი ქარხანა გერმანიაში და გაათავისუფლოს ათიათასობით სამუშაო ადგილი, გერმანული საავტომობილო კონცერნის თანამშრომლებმა მოაწყეს გაფიცვების სერია.

ამრიგად, ღირს შემდეგი დასკვნების გაკეთება.

ევროპული ბრენდები სერიოზულ კონკურენციას გაუწევენ ჩინელ მწარმოებლებს. ევროპაში ავტომობილების გაყიდვები მნიშვნელოვნად შემცირდება.

მრეწველობა

ჩინეთში უცხოური ავტომობილების ბრენდების გაყიდვების შემცირება გამოწვეულია ადგილობრივი მოსახლეობის მზარდი ინტერესით ეროვნული მწარმოებლების პროდუქციის მიმართ. ეს განსაკუთრებით შეინიშნება ელექტრომობილების ბაზარზე, რომლის განვითარებისა და წარმოებისთვის ჩინეთის მთავრობა აქტიურად უჭერს მხარს ფინანსურ მხარდაჭერას.

ასე რომ, 2024 წელს ჩინეთმა გამოყო 230 მილიარდი დოლარი, აღსანიშნავია, რომ ეს თანხა არ შეიცავს ინფორმაციას ადგილობრივ შვილობილი კომპანიებისთვის გაწეული დახმარების შესახებ, რომლებმაც დიდი ინვესტიცია განახორციელეს ელექტრომობილების წარმოებაში. ასევე არ არის გათვალისწინებული ბატარეის წარმოების მონაცემები.

CATL, ბატარეების წამყვანი მწარმოებელი, გლობალური ბაზრის დაახლოებით მესამედით, გავრცელებული ინფორმაციით, გასულ წელს 809 მილიონი დოლარი გამოიმუშავა.

ჩინეთი მსოფლიოში ერთ-ერთი უდიდესი ინდუსტრიული ცენტრია, ქვეყანაში ასევე იწარმოება მრავალი ევროპული მანქანა, რაც, რა თქმა უნდა, გავლენას ახდენს მთელი საავტომობილო სამყაროს ინდუსტრიულ და ეკონომიკურ მასშტაბებზე.

კომენტარები: 0
რეგისტრირდით ან შეიყვანეთ კომენტარის დატოვებისთვის.
ზევით დაბრუნება