
დროა გაერკვნენ, რა სითხეა საჭირო თქვენი მანქანის მუშაობის შესანარჩუნებლად. მოდით შევამოწმოთ სია და დავრწმუნდეთ, რომ ყველა ქიმიკატი თქვენს საბარგულშია.
მანქანის მოვლა დიდ დროსა და რესურსებს მოითხოვს. იმისათვის, რომ ნაკლები დახარჯოთ როგორც მექანიზმების, ასევე გარე ნაწილების გამოცვლაზე, ღირს გახსოვდეთ მანქანისთვის საჭირო შემდეგი ხუთი ტიპის სითხე:
1) ძრავის ზეთი
სტატისტიკის მიხედვით, სწორედ ეს უნდა შეიცვალოს ყველაზე ხშირად. ყოველივე ამის შემდეგ, ძრავა არის მანქანის მთავარი სამუშაო ძალა. ათასობით ნაწილს მუდმივი შეზეთვა სჭირდება.
მანქანების უმეტესობას აქვს სპეციალური ღერო, რომელიც შექმნილია ზეთის დონისა და მდგომარეობის შესამოწმებლად. ზეთის დონის შემოწმება უნდა განხორციელდეს გამორთული ძრავით, რათა ოდნავ გაცივდეს ისე, რომ ზეთს ჰქონდეს დრო, რომ დაიბრუნოს ამწე კარკასში.
ძრავის ზეთი უნდა დაასხით ძრავის დახურულ სარქვლის ყელში კაპოტის ქვეშ. ხშირად არის აღნიშვნა ზეთის ქილის სახით. როგორც თავად ყდაზე, ასევე მართვის პანელზე.

თუ შეამჩნევთ, რომ ძრავში ზეთი ძალიან სწრაფად ქრება და ხშირად გჭირდებათ მისი დამატება, უნდა მიმართოთ სპეციალისტს ძრავის შესამოწმებლად — შესაძლოა ის საჭირო რაოდენობაზე მეტს მოიხმარს.
ზეთის კარგი ფერია ქარვისფერი/ღია.
ცუდი — ყავა/შავი.
2) ანტიფრიზი
ხშირად შიდა წვის ძრავის ავარია დაკავშირებულია უხარისხო დამუშავებასთან.
შიდა წვის ძრავა არის მოწყობილობა, სადაც მრავალი კონტროლირებადი აფეთქება ხდება ექსპლუატაციის დროს. ძრავის მუშაობის დროს თერმული ენერგიის მნიშვნელოვანი რაოდენობა გამოიყოფა.
ანტიფრიზი გამოიყენება ამ სითბოს შთანთქმისთვის და შემდეგ რადიატორის მეშვეობით ამოღების მიზნით. ანტიფრიზის სწორი დონის შენარჩუნება გადამწყვეტია გაგრილების სისტემის სწორად მუშაობისთვის.
იგი მონიშნულია თერმომეტრით სამართავ პანელზე, ის უნდა შეივსოს ან რადიატორის ყელში ან გაფართოების ავზში (კონტეინერი ორი განყოფილებით ზეწოლის ქვეშ ჰაერისთვის და ანტიფრიზით).

გთხოვთ გაითვალისწინოთ, რომ გამაგრილებლის დამატება უნდა მოხდეს მხოლოდ მაშინ, როდესაც მანქანა გაცივდა, წინააღმდეგ შემთხვევაში არსებობს დამწვრობის რისკი.
როდესაც ძრავა ცხელია, სისტემა ინარჩუნებს მაღალ წნევას. გაფართოების ავზის თავსახური უნდა გაიხსნას მხოლოდ მაშინ, როდესაც მანქანა გამორთულია.
3) სამუხრუჭე სითხე
თანამედროვე სამგზავრო მანქანები იყენებენ ჰიდრავლიკურ სამუხრუჭე სისტემას. სამუხრუჭე პედალზე ზეწოლის შედეგად შექმნილი წნევა გადაეცემა მექანიზმებს სპეციალური სითხის გამოყენებით.
დამუხრუჭების მოხსნისას ძალა გადაეცემა სამუხრუჭე მთავარ ცილინდრს, რაც ქმნის წნევას ჰიდრავლიკურ სისტემაში.
სამუხრუჭე სითხეს აქვს ჰიგიროსკოპიული თვისებები — ის შთანთქავს ტენიანობას ჰაერიდან. წყლის რაოდენობის მატებასთან ერთად სითხის დუღილის წერტილი იკლებს და ნულამდე ტემპერატურაზე ის იწყებს გაყინვას. სამუხრუჭე სითხეში წყლის არსებობამ შეიძლება გამოიწვიოს სამუხრუჭე სისტემის კომპონენტების კოროზია.
მუხრუჭები დაუყოვნებლივ უნდა ამოქმედდეს პედლის დაჭერისას — დაუყოვნებლად. თუ შეამჩნევთ, რომ მუხრუჭები რბილდება და გაჩერებამდე საჭირო მანძილი გაიზარდა, ეს იმის ნიშანია, რომ საჭიროა სამუხრუჭე სითხის შემოწმება.
წითელი წრე ტალღებით/წითელი წრე გარშემო ფრჩხილებით მიუთითებს სამუხრუჭე სისტემის საგანგებო მდგომარეობაზე. ის ასევე უნდა ჩაასხას შესაბამისად მონიშნულ ავზში.

თუ სითხე დაბნელდა და დაბინდულია, ის დაუყოვნებლივ უნდა შეიცვალოს.
4) გადამცემი სითხე
გადამცემი სითხე ხშირად მოიხსენიება როგორც ზეთი, მაგრამ მისი როლი არ შემოიფარგლება მხოლოდ შეზეთვით. ზოგიერთ თანამედროვე მანქანაზე, მწარმოებლები არ ადგენენ გადამცემი სითხის შეცვლის პერიოდს, ამტკიცებენ, რომ გადაცემათა კოლოფის ზეთი არ საჭიროებს შეცვლას მთელი მისი მომსახურების ვადის განმავლობაში.
თუმცა, ამ სახეობის შემოწმება არც ისე ადვილია. ზოგიერთი მანქანა არ არის აღჭურვილი დიპლომატებით, ამ შემთხვევაში დაგჭირდებათ პროფესიონალების დახმარება. გადაცემათა კოლოფის ყვითელი ხატი წარწერით AUTO მიუთითებს ძრავის გადახურებაზე.
ხარისხის განათება — ქარვისფერი/წითელი
ცუდი — შერეული/გაუმჭვირვალე/მუქი
5) საჭის სითხე
ჰიდრავლიკური ელექტროგადამცემი თანდათანობით უთმობს ადგილს ელექტრულ ანალოგს, რომელიც უფრო ეკონომიურია წარმოებაში და გამოყენებაში. თუმცა, ბევრი საბიუჯეტო (და ზოგჯერ არც ისე საბიუჯეტო) მანქანა მაინც იყენებს ჰიდრავლიკურ სისტემას. დროში გამოცდილი სისტემა უზრუნველყოფს მართვის უფრო კომფორტულ გამოცდილებას, მაგრამ საჭიროებს მუდმივ მოვლას.
ელექტროგადამცემი რეზერვუარი, როგორც წესი, გამოირჩევა ყველასგან, რადგან ის მდებარეობს ელექტროგადამცემი ტუმბოს მახლობლად და აქვს მცირე მოცულობა.

უმეტეს შემთხვევაში, ელექტროგადამცემი რეზერვუარი მდებარეობს მანქანის ქუდის ქვეშ.
ხშირად, მწარმოებლები არ მიუთითებენ რა პერიოდის შემდეგ ეს სითხე უნდა შეიცვალოს, ამიტომ მფლობელები უნდა დაეყრდნონ თავიანთ გრძნობებს და მიმართონ პროფესიონალურ დიაგნოზს.
სითხე უნდა შეირჩეს მწარმოებლის რეკომენდაციების მკაცრი დაცვით. ორიგინალური ზეთები ყოველთვის იდეალურია ამ ბრენდის მანქანებისთვის. ამ ეტაპზე დაზოგვა არ არის რეკომენდებული. წინააღმდეგ შემთხვევაში, სერიოზული პრობლემებისა და ხარჯების ატანა მოგიწევთ.
მე და CAR4RU გავიარეთ ყველა ძირითადი საავტომობილო ზეთი. ფრთხილად იყავი!