
ABS ინდიკატორი ზოგჯერ ანათებს მანქანის დაფაზე, რომლის დანიშნულება ყველა მძღოლმა არ იცის. თითქმის ყველა თანამედროვე მანქანას აქვს ABS როგორც წინა, ისე უკანა, რაც მნიშვნელოვნად აისახება მანქანის სტაბილურობასა და მართვაზე.
მაგრამ რატომ აინთო ABS ინდიკატორის შუქი, რა არის ამის მიზეზი და როგორ შეგიძლიათ პრობლემის მოგვარება?
რა არის ეს?
დაბლოკვის საწინააღმდეგო დამუხრუჭების სისტემა (ABS) მანქანაში შექმნილია დამუხრუჭების დროს ბორბლების ჩაკეტვის თავიდან ასაცილებლად. ამ ტექნოლოგიის არსი პირდაპირ აისახება მის სახელში.
თუ მართვის დროს ერთ-ერთი ბორბალი იკეტება, სისტემა ავტომატურად შეამცირებს წნევას მუხრუჭებზე, რაც საშუალებას მისცემს ბორბალს ოდნავ დატრიალდეს. მძღოლმა შეიძლება შეამჩნიოს ბორბლების დროებით ტრიალი და გაჩერება ხანმოკლე პერიოდის განმავლობაში, მაშინაც კი, როდესაც აქტიური მუხრუჭები აქვს.
ეს მოქმედება გადამწყვეტ როლს ასრულებს დამუხრუჭების უსაფრთხოებაში და ეხმარება მანქანას შეუფერხებლად, სრულ გაჩერებაში.
დაბლოკვის საწინააღმდეგო დამუხრუჭების სისტემა ეხმარება მძღოლს შეინარჩუნოს მანქანის კონტროლი ძლიერი დამუხრუჭების დროს. თუ ასეთი სისტემა არ არის, ბორბლები შეიძლება დაიბლოკოს გადაუდებელი დამუხრუჭების შემთხვევაში, რაც გამოიწვევს კონტროლის დაკარგვას; მაშინაც კი, როდესაც ცდილობთ მანქანის სრიალიდან გადმოყვანას ან მის გაჩერებას, მძღოლი ვერ შეძლებს კონტროლის აღდგენას.

პანელზე ABS სიგნალის გამოჩენის მიზეზები
დაბლოკვის საწინააღმდეგო დამუხრუჭების სისტემის (ABS) გაუმართაობის პირველი ნიშანი არის გამაფრთხილებელი შუქი დაფაზე. თქვენი მანქანის სხვა მნიშვნელოვანი ელექტრონული სისტემების მსგავსად, ABS ატარებს თვითდიაგნოზს ყოველ ჯერზე, როცა ანთება ჩართულია.
თუ ამ ტესტის დროს რაიმე ხარვეზი გამოვლინდა, ინდიკატორი გამოჩნდება პანელზე და დარჩება ჩართული. მძღოლები არ უნდა იყოს დაბნეული, თუ ABS სიმბოლო ანათებს ძრავის ამოქმედებიდან რამდენიმე წამის განმავლობაში: ეს მიუთითებს, რომ სისტემა შემოწმდება.
ABS სისტემის გაუმართაობის მიზეზები მანქანაში:
ბინძური ABS სენსორები დამონტაჟებულია წინა ან უკანა ბორბლებზე. ამან შეიძლება გამოიწვიოს ინფორმაციის გადაცემის წარუმატებლობები, რაც გამოიწვევს არასწორ დასკვნებს სენსორების მდგომარეობის შესახებ:
ასევე შესაძლებელია ბორბლების ბრუნვაზე პასუხისმგებელი სენსორების დაშლა.
კიდევ ერთი მიზეზი შეიძლება იყოს გვირგვინის გაუმართაობა ბორბლის კერაზე.
სენსორებსა და საკონტროლო განყოფილებას შორის მონაცემთა გადაცემის პრობლემებმა შეიძლება ხელი შეუშალოს სისტემის სწორ მუშაობას.
გარდა ამისა, თავად მოდული შეიძლება ჩავარდეს.
მნიშვნელოვანია განვასხვავოთ ABS სისტემის გაუმართაობა და მანქანის დამუხრუჭების სისტემასთან დაკავშირებული ზოგადი პრობლემები. მუხრუჭების სირთულე ჩვეულებრივ მითითებულია ინსტრუმენტთა პანელზე წითელი ძახილის ნიშნით.
რა უნდა გავაკეთო, თუ ABS ნათურა აინთება?
პირველ რიგში, მძღოლმა უნდა ჩაატაროს დიაგნოსტიკა, რათა ზუსტად დაადგინოს არის თუ არა პრობლემა და არა მხოლოდ მანქანის ინსტრუმენტთა პანელში გაუმართაობა.

ABS სისტემის შესამოწმებლად, შეგიძლიათ სცადოთ მისი გააქტიურება ცარიელ და ბრტყელ გზაზე: გაზარდეთ სიჩქარე საათში 40 კილომეტრამდე და მკვეთრად დააჭირეთ მუხრუჭებს, რომ სრულად გაჩერდეთ. თუ ინდიკატორი განაგრძობს განათებას, ეს ნიშნავს, რომ უნდა დაუკავშირდეთ მანქანის სერვისის სპეციალისტს.
ასევე ღირს წინა და უკანა ABS სენსორების და მათი დანაყოფების შემოწმება დაზიანებისა და მთლიანობისთვის. საჭეზე არსებული ერთ-ერთი სენსორი შეიძლება იყოს მოხრილი ან დაზიანებული, რამაც შეიძლება გამოიწვიოს გამაფრთხილებელი ნიშანი.
ასევე აუცილებელია კაბელების და კავშირების მდგომარეობის შეფასება. თუ ABS ინდიკატორი პერიოდულად ანათებს და ქრება მართვის დროს, მიზეზი სწორედ სადენებშია.
მნიშვნელოვანი!
არ არის რეკომენდებული ABS სიგნალის დამოუკიდებლად გამორთვა ან რთული რემონტის ჩატარება. მხოლოდ კვალიფიციურ ტექნიკოსს შეუძლია ABS მოდულის ან სენსორის პრობლემების მოგვარება.
მნიშვნელოვანია დაუყოვნებლივ მიაქციოთ ყურადღება სისტემის მდგომარეობას, რადგან ეს მნიშვნელოვნად მოქმედებს ავტომობილის მართვაზე და ეხმარება უსაფრთხოებას გადაუდებელი დამუხრუჭების დროს.