
ზამთრის დილაობით ხშირად შეგიძლიათ ნახოთ მანქანების მფლობელები, რომლებიც აანთებენ თოვლის ქვეშ გაჩერებული მანქანების ძრავებს. ახალგაზრდა მძღოლებს ხშირად აინტერესებთ რამდენად მნიშვნელოვანია ეს პროცედურა და მოაქვს თუ არა მას რაიმე სარგებელი? მოდი გავარკვიოთ, წავიდეთ!
რისთვის?
მძიმე სიცივეში, მანქანის მრავალი სისტემა და ელემენტი ექვემდებარება სერიოზულ სტრესს და ეს განსაკუთრებით ეხება ძრავას. დაბალ ტემპერატურაზე ძრავის ზეთი უფრო ბლანტი ხდება, რაც უარყოფითად მოქმედებს ნაწილების შეზეთვის უნარზე. უპირველეს ყოვლისა, შეზეთვის ნაკლებობა გავლენას ახდენს დგუშებისა და ცილინდრების სამუშაო ზედაპირებზე.
რატომ?
იდეა ისაა, რომ ამ ნაწილებისთვის საპოხი გამოიყენება შესხურებით. თუმცა, როდესაც ზეთი სქელი ხდება ცივ ამინდში, ის შეიძლება თანაბრად არ გავრცელდეს. ეს იწვევს ზედაპირებს, რომლებიც საჭიროებენ შეზეთვას, არასაკმარისად დაცული რჩება.
მნიშვნელოვანია აღინიშნოს, რომ მანქანის ამოქმედების შემდეგ, დგუშები საკმაოდ სწრაფად თბება, ხოლო ცილინდრები გარკვეული დროის განმავლობაში რჩება ცივი. თუ დაუყოვნებლივ დაიწყებთ ძრავის აქტიურ გამოყენებას (გაზრდილი დატვირთვის შექმნა), ამან შეიძლება გამოიწვიოს სერიოზული ზიანი.
ინტენსიური წვის დროს დგუშები თბება და ფართოვდება. ეს იწვევს გახეხვის ელემენტებს შორის უფსკრულის შემცირებას და ერთ-ერთ დგუშს შეუძლია ცილინდრის კედელზე დაჭერა.
თუ არ აჩქარდებით და ძრავას გაცხელების საშუალებას მისცემთ, საპოხი მასალები გახდება ნაკლებად ბლანტი, თანაბრად გადანაწილდება ზედაპირზე და უფსკრული დაუბრუნდება ნორმალურ მდგომარეობას. ამიტომ ცივ სეზონში მანქანის დათბობა მისი გამართული მუშაობის აუცილებელი პირობაა.

რამდენი?
ექსპერტების აზრით, თუ გარეთ ტემპერატურა დადებითია (დაახლოებით ნულოვანი გრადუსი), მაშინ ერთი წუთიც საკმარისია მანქანის გასათბობად, მით უმეტეს, თუ მძღოლი შეუფერხებლად იწყებს მოძრაობას ძრავის დატრიალების გარეშე.
ნულიდან -10 გრადუს ცელსიუსამდე ტემპერატურაზე რეკომენდირებულია ძრავის უმოქმედობის დატოვება მინიმუმ რამდენიმე წუთის განმავლობაში. ეს საკმარისია იმისთვის, რომ გახურდეს და კარგ ფორმაში ჩადგეს.
თუ გარეთ ცივა და ყინვაა, რეკომენდებულია მანქანის უმოქმედობის დატოვება ხუთი წუთით ან მეტით (მაგალითად, ფანჯრების დათბობამდე). ასევე, მართვის დაწყებიდან პირველი ოცდაათი წუთის განმავლობაში მძღოლმა თავიდან უნდა აიცილოს უეცარი აჩქარება.
როდის არის ძრავი თბილი?
ამის გაკეთების ყველაზე მოსახერხებელი გზაა ტაქომეტრის ჩვენებების მონიტორინგი. როგორც კი ნემსი დაეცემა 700-800 rpm-მდე, შეგიძლიათ ნელ-ნელა დაიწყოთ მოძრაობა.
თუ ისარი ან გრაფიკული მასშტაბი ემთხვევა ტელეფონის ეკრანზე გამოსახულ მონაცემებს, შეგიძლიათ ენდოთ ამ სტანდარტულ ინდიკატორს. გარდა ამისა, მობილური აპლიკაციები ხშირად გვაწვდიან დამატებით სასარგებლო ინფორმაციას, როგორიცაა გადაცემის ტემპერატურა, ავტომატური თუ CVT.
არ გაიყინო, მალე გნახავ!